antispin mit staff

    • @ vuu: ich bin noch am forschen, langsam wird mir das prinzip klar, jetzt muss ich erstmal üben (könnt mir in den a.... beissen, daß ich so wenig mit fingerspins gemacht habe ;( )
      die letzten beiden pics sind auch nur mit recht kleinen sticks möglich, das ist ja auch garnicht meine baustelle.
      aber irgendwelche bilder kommen früher oder später.

      @ap: mehr feuer ins netz? das ganze net ist voll mit bildern und movies mit feuer. ich sags genau anders: genausoviel theorie wie praxis. harmonie nur durch ausgleich.

      aber bevor ich off topic werde, nochmal eins ums prinzip klarer zu machen...
      (vielleicht macht das fire-pic ja wer anders...?!)

      viel spass, aber was ist haldirim?
      Bilder
      • tringlohypocycloid_with_staffs.jpg

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    • Tschuldigung wenn ich aus Unwissenheit und Neugier dumm frage.:-))

      Verstehe ich deine Zeichnungen richtig, das jede Farbe ein Ende das Stabes darstellt und ich versuche möglichst sauber den "Linien" zu folgen?
      Wobei die teilweise eingezeichneten Dreiecke/Pfeillinien die Bewegungsrichtung des gesamten Körpers darstellen?

      d.h. das ganze findet in der horizontalen Ebene (über dem Kopf?) statt?

      da ich sowas noch nie auch nur gesehen habe.
      Wie sieht das den aus? Sind die Geometrien (Fähigkeit vorausgesetzt :-)) zu erkennen, oder muß man dem Spieler vom Dach aus zuschaun.

      Danke

      omlamm
    • gibt´s nix zu entschuldigen. ;) ich hätte auch selbst auf die idee kommen können, das zu erklären...

      die grüne linie ist die bahn, auf der der mittelpunkt des stocks läuft, bei manchen pics habe ich sie nicht mit reingemacht, aber bei den meisten figuren ist diese line ein dreieck.

      die blauen kreise sind nur zur orientierung.

      die rote oder die gelbe linie sind dann die bahnen, auf denen das jeweilige ende des stockes läuft.

      man könnte das auch [lexicon]horizontal[/lexicon] machen, aber ich habe es bisher nur vertikal gemacht. (sobald ich zugang zu ner kamera hab gibt es die ersten pics, alle von diesen figuren bis auf eine habe ich inzwischen schon gespielt)

      wie funktioniert´s?

      ich stelle mir ein dreieck vor mir vor.
      mit der hand fahre ich dieses dreieck gegen den uhrzeigersinn ab.
      gleichzeitig habe ich in der hand einen stock, den ich durch die finger im uhrzeigersinn drehe.
      ein ende des stockes habe ich gelb markiert. dieses ende zeigt immer dann vom mittelpunkt weg, wenn die hand an einem eckpunkt des dreiecks ist.
      das andere ende des stockes habe ich rot markiert. dieses ende zeigt immer dann vom mittelpunkt weg, wenn die hand in der mitte zwischen zwei eckpunkten ist.


      [Blockierte Grafik: http://www.firedancer.de/zbcms/content_images/tringlohypocycloid_peak_in_middle_micro_evolute.gif]
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    • hey Gé,
      these drawing and flash animation looks wicked :)
      I'm not sure to have understood everything about the colours ..

      Really like this one

      The one with a pentacle instead of a triangle, looks great too .. but I didn't get anything.
      These new complicated patterns seems mostly applicable to single staff at low speed, .. what do you think? Any trial yet?

      gruss
      Olive
    • hi olive,

      meanwhile I played nearly all of these figurs (except one)
      you´re right it´s a single staff with slow fingerspinning.

      they are easy to play (because there´s no isolations), I expect you allready played something like this without realising the pattern ;)

      for understanding:

      the green line is the path of the hand. (in terms of geometry this line is the evolute and the generated figures are cycloids)
      the blue circles have the diameter of the staff. they are only for orientation.

      the red and the yellow lines are the paths of the heads.
      the yellow [lexicon]head[/lexicon] allways points [lexicon]outwards[/lexicon] at the moment when the hand is reaching a corner of the green line
      the red [lexicon]head[/lexicon] is pointing [lexicon]outwards[/lexicon] at the moment the hand is reaching the middle between two corners.

      have fun,

      Dateien
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    • Danke, jetzt hab ich ne Vorstellung wie es funzt.
      Wenn das Wetter etwas weniger windig und mglw wärmer wird werd ich zumindest mal mit Grundübungen, wie Hand im Dreieck bewegen anfangen:-)
      Obwohl ich glaube, das ich da alleine nicht weit kommen werde.
      Einer der zumindest sagt ob es auch ausschaut, ist sicher hilfreich :-))
      Und wenn der/die es noch kann und Fehler sieht, ist bestimmt hilfreich :-))

      nochmal danke

      omlamm
    • thanks for the detailed answer, Gé :D
      I haven't been playing much with these recently.
      I had more play with fingerspin-less staves [lexicon]antispin[/lexicon], ie, more like what Meg's doing in her doubles video, or what Simian has been investigating.
      btw> I've just posted a long boring rant on BCC about [lexicon]antispin[/lexicon] flowa & fingerspin.. check it out ;)

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von olive ()

    • 8o nice to see u on net in germany

      that is a beginning of a fusion between french and german spinners online :D !!!

      if u make a topic in here it will be a premiere ** a sign of peace and love ** :P

      anyway on va sortir pour une session feu a stuttgart brr so see u in the light circles a bientot amigo del luz

      ap :]
      may all beings be happy

      Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von alphalight ()

    • Hey Alpha ;) I'll have to think well about the topic, before doing this première !
      The fusion has already started :D
      Here is the rant I've posted on BCC, it took me a while to write that shit (and I'm not sure it is readable !!)

      [start unreadable rant ]
      so to say it quicker, and according to Gé animation:
      - move the middle of the staff on a triangle,
      - one revolution of the staff by triangle side

      degrees of freedom to control the damned thing:
      - orientation of the triangle (vs gravity)
      - speed of rotation of the staff ( what you fingerspin )
      - speed of travel of your hand (what you slide / translate )

      next question:
      There is a relation between the two latter, isn't it? At least to have a good looking geometrical pattern.
      I mean, I guess the overall pattern wouldn't look as good, if these two speeds are not in proportional relation to each others'

      From a practical point of view:
      this is how I control my two staff to make [lexicon]antispin[/lexicon] flowa (in general, not only for your drawing)
      1. start up the system by making the staffs spin (ie set an initial rotational speed by fingerspin = the normal spin)
      2. then control only by travel-speed/position of the hand

      So how do I do step 2:
      if the staff is inclined vs. the sliding [lexicon]direction[/lexicon], and if you quickly push or pull (ie the translation / sliding), this will make the staff rotates ! 8o

      The created rotation is maximum when the staff is inclined 45° vs the [lexicon]direction[/lexicon] of sliding. Gravity wiill add/substract some forces, to highlight this, let us consider different positions:
      - sliding [lexicon]direction[/lexicon] is vertical (along gravity): incline the staff 45° vs gravity, and move your hand up & down (of course the staff will accelerate more when you slide down due to gravity)
      - sliding [lexicon]direction[/lexicon] is horizontal: incline the staff 45° vs [lexicon]horizontal[/lexicon] (or gravity ) and slide your hand forward and backward (the upper part of your green triangle)
      - sliding [lexicon]direction[/lexicon] is inclined 45° vs. gravity: start with the staff [lexicon]horizontal[/lexicon] (therefore beeing inclined 45° vs sliding direction) and accelerate it along the inclined [lexicon]direction[/lexicon]

      purpose of this method:
      - that one reach proportionality between the 2 speeds (these 2 parameters will therefore be coupled)
      - that one only do slides
      Moreover, controlling only one parameter (the slides) will make it easier to
      - drive the staff
      - keep the two staff parallel (same as with [lexicon]Poi[/lexicon] when you do isolated [lexicon]antispin[/lexicon] flowa, and try to keep the two [lexicon]Poi[/lexicon] split-time)

      How do you guys do yours?

      next step:
      to train to slide your hands on two angularly-offseted triangles, in order to reach the 6 edges Jewish star

      Note:
      1. it's easier to fingerspin in [lexicon]antispin[/lexicon] than in normal spin:
      the inertia of rotation (centripetal forces/accelaration) will keep the staff in [lexicon]Contact[/lexicon] to your fingers in [lexicon]antispin[/lexicon], whereas in normal spin, the staff will try to go away from your fingers (ie drop). Moreover the [lexicon]Contact[/lexicon] forces to your fingers will be lower (less painful)

      2. the staff will accelerate more easily if you fingerspin offseted from the center (hold the staff not on the middlepoint). When you do this, the [lexicon]Contact[/lexicon] forces between your fingers and the staff will - unfortunately - be proportionnaly increased (it hurts)
      This mean the above practical description is not completely true, as when one fingerspin the center of rotation is moving a little bit around the center of the staff. Anyway "sliding only" is my purpose, I'm still compensating a bit by fingerspin in order to counteract the above problem, which creates some "hard points" ! (also depends on how many fingers you're using ... 3 is enougth I believe)
      3. to do step 2 properly you need to control sliding acceleration (negative or positive, both will make the staff spins). So don't forget to brake !!

      ps: I'm only talking about [lexicon]Double Staff[/lexicon] (single doesn't interest me)
      it's easier to explain this in the Real world
    • @olive: sorry, we had problems with our server, but I hope it will run now...

      meghan hat was neues ins spiel gebracht: [lexicon]antispin[/lexicon] in combination mit [lexicon]head[/lexicon] isolations...
      und ich konnte mir nicht verkneifen, das gleich mal zu animieren:

      gif 620kb

      mit doubles (90° versetzt) siht es nem [lexicon]butterfly[/lexicon] ähnlich, und es entsteht ein kleeblatt! [lexicon]antispin[/lexicon] bringt glück :D
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